Kota Kinabalu - Reisverslag uit Istaña, Peru van bobenkimberley - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu - Reisverslag uit Istaña, Peru van bobenkimberley - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu

12 Augustus 2016 | Peru, Istaña

Dan eindig ik in het laatste verslag nog met een succesje.. Niet heel veel later bleek onze nieuwe accommodatie toch niet helemaal wat voor ons. Het was een bed&breakfast welke in de Lonely Planet zeer goed stond aangeschreven. Zo zie je maar weer wat je erg van mening kan verschillen. Na even een kleine inspectie viel ons op dat de eigenaresse, Lucy genaamd, een zeer ernstige vorm van autisme moest hebben. Alles volgens de regels. Lucy vond het zelfs nodig om voor haar gasten te bepalen dat het brood maximaal 1 minuut in de broodrooster mocht. Uiteindelijk hebben we een ander hotel geboekt waar we het dikke vette prima vonden... Dikke doei Lucy met je rot regeltjes, wij zijn weg!
De volgende dag zijn we met de boot naar een eilandje, Manukan Island, gevaren om daar eens een kijkje te nemen. De jonge knul die de boot bestuurde vond het waarschijnlijk nodig om zo snel mogelijk aan de overkant te komen. Hij ging zo hard dat we van golf naar golf klapte en mijn tere billetjes aan de eind gewoon zeer deden.
Op het eiland aangekomen waren we meteen helemaal verliefd... Witte stranden blauwe zee! Prachtig! We zagen een aantal mensen snorkelen dus dit leek ons ook wel een goed idee. Wat was dat gaaf zeg.. We hebben mooie koraal gezien, vissen in alle kleuren van de regenboog.. Maanvissen.. Een kogelvis! Echt een succesje!
Uiteraard hebben we ook nog even heerlijk van het zonnetje genoten. Aangezien dit de eerste keer echt bakken in de zon was ben ik toch maar even in de schaduw gaan liggen, wijs he?? Ja helemaal wijs maar alsnog zo rood als een garnaal. En dan niet te spreken over Kim haha
We hebben nog een mooie wandeling gemaakt over het eiland welke eindigde op een sunsetpoint. Dit zijn van die plekjes waar je gewoon even lekker moet gaan zitten en moet genieten van het moment.
De dag erop hebben we het heel rustig gedaan. We merkte beide even behoefte te hebben aan uitslapen en even niks. Dus zo gezegd zo gedaan. We moesten ook nog de laatste zaken boeken voor de rest van de reis dus ook dat hebben we nu gedaan. Wel hebben we nog even een korte wandeling gedaan naar het viewpoint waar je uitkeek over Kota Kinabalu, kleine tegenvaller maar niet alles kan fantastisch zijn.
Onze laatste volledige dag alweer in Kota Kinabalu. We zijn vandaag naar de Mount Kinabalu geweest waar aan de voet van de berg een mooi gebied ligt waar je kunt wandelen. Hier zijn vooral vogels en vlinders te spotten. Vooral dat laatste was het geval.
Omdat ons hotel maar voor twee nachten beschikbaar was moeten we vandaag weer een ander hotel in, jawel het derde hotel in vier dagen.

Morgenochtend moeten we alweer vroeg uitchecken. We gaan nu weer vanaf Kota Kinabali naar Kota Bharu waar vanuit we richting de Perhantian Islands gaan. Dit kunnen we wel de pareltjes van Maleisië noemen. Dit zijn twee eilandje vlak voor de kust aan de oostkant.
Dit word echt dik vet genieten van witte stranden, blauwe zee en nog veel meer moois in het water. Vandaag spraken we een Frans stel welke ons al wat verklapte over wat je in het water kunt aantreffen... Schildpadden, kleine haaien (die niks doen, dus wees niet bang!! Dat ben ik namelijk al) en nog veel meer gave vissen.

Verder nog goed om te vermelden dat we helemaal geen last hebben van de malariapillen. We nemen ze elke dag trouw bij het avondeten en dat gaat goed.

Foto's volgen wederom later!

• 14 Augustus 2016 - 22:23

Evelyne:

Wou wat een bijzonder reis verslag. Zou bijna ook zo'n reis willen maken. Maar helaas de spin op bob zijn rug,bracht me direct weer op andere gedachten. .. veel plezier nog en hopen op toch nog een foto van een krokodil. X eef

• 16 Augustus 2016 - 16:26

Loek:

Mooi vakantieland, dat heb jij goed gekozen Bob. ;-)

• 21 Augustus 2016 - 02:49

Hier nu ook foto's!!