Kuala Lumpur - Reisverslag uit Chinatown, Verenigde Staten van bobenkimberley - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Chinatown, Verenigde Staten van bobenkimberley - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Chinatown

Eerste ontbijtje! Wat een genot om hier op het dakterras te genieten van een ontbijtje uitkijkend op de drukke straten van Chinatown! Zo tijdens het ontbijt is even onze eerste ervaringen in dit land bespreken... En al snel vergelijken we het met Thailand. Vooralsnog voelt het alsof de mensen hier wat rustiger zijn.. Alhoewel hier in Chinatown de bekende shirt horloge meuk troep en pauperzooi verkopers in overvloed aanwezig zijn!
Om te kunnen genieten van ons ontbijtje op het balkon moet ik wel eerst een obstakel trotseren. Aangezien de gemiddelde inwoner van Maleisië tot mijn navel komt is er bij de doorgang naar het balkon niet echt rekening gehouden met mijn lengte.
Vandaag maar is een rondje door Kuala Lumpur en dan is er geen betere en maar ook echt mega toeristische manier... De Hop on hop off bus!
We hebben eerlijk gezegd veel vanaf de bus bekeken want om nou een dierentuin te bezoeken terwijl we straks in de jungle zitten is wat gek en een museum van mandjes vouwen is allerminst onze favoriet. Heel knap van die mensen hoor maar wij passen even. We hebben veel gezien maar zijn vooral even gestopt bij de Petronas Twin Towers. Wat een ontzettende grote gebouwen zeg! En voor de mensen die mij echt goed kennen zullen weten dat ik stond te popelen om naar boven te gaan! Heerlijk vanaf het randje naar beneden kijken, echt mijn hobby NOT! Helaas was het al volgeboekt voor de rest van de week maar we gaan deze zeker nog bezoeken als we weer terug zijn in Kuala Lumpur aan het einde van de reis.
In de wijk Bukit Bintang hebben we even rondgelopen want hier zitten allemaal winkels, voor armen en rijken.. We maakte eenmaal de fout om even naar binnen te lopen bij een winkelcentrum met portier en alles erop en eraan. Na een paar stappen voelde we ons zo ongemakkelijk dat we maar weer omgekeerd zijn. Ons lekker makkelijke kloffie viel ook wel op tussen Louis Vuitton, Hermés, Gucci, Prada en Cartier.
Voor deze avond maar een food court opgezocht, Jalan Alor, een van de vele bekende straten waar je lekker kunt eten. Onder genot van een lekkere halve liter bier ging het eten naar binnen.
Omdat we morgen vertrekken naar Borneo hebben we vanavond onze eerste malariapil ingenomen.. Vooralsnog geen klachten, laten we hopen dat het zo blijft.

• 04 Augustus 2016 - 16:26

Tim En Femke:

Ha Bob en Kim,
    Mooi die eerste verhalen, geniet ervan daar! Bob, schrijf een boek met jouw taalkunsten!